keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Päivä II

Aamulla osa meistä heräsi ohjaajan aikaiseen suihkutuokioon ja muut herätyskellon pärinään. Saavuimme Tukholmaan kello 6:10. Niina oli hakenut meille eväsleivät (joissa oli liikaa makua) ja pillimehut. Kymmenen meistä lähti autokannelle ajamaan autot ulos ja kolme meistä joutui kävelemään terminaalin läpi, jossa ihmiset pysähtyivät keskelle käytävää ottamaan kuvia laivasta. Etsimme aikamme paikkaa, josta saisimme ostaa linja-autolippuja. Loppujen lopuksi saimme ostettua liput Tekniska Högskolan metrotunnelista, samalla saimme ostettua nettitikun. Pääporukka lähti autolla kohti Norrtäljeä bongaillen keltaisisa autoja ja Oona, Eveliina ja Nipsu matkustivat viihtyisässä kaksikerroksisessa bussissa. Tapasimme Norrtäljen linja-autoasemalla, jossa söimme nakkisämpylät, sen jälkeen menimme ostamaan jäätelöt. Oona kävi vaihtamassa rahaa Sparbankenissa. Linja-autossa oli koko loppumatkan tunnelmaa kun tytöt lauloivat. Maisema oli kaunis ja maalaismainen.
Oona ja Eveliina linja-autossa

Hyvästelimme autot viikoksi ja aloimme odottaa Vässarölle vievää Grisslan laivaa, odotus oli pitkä ja tuntui kestävän ikuisuuden. Lopulta laiva saapui ja aloimme lastata tavaroita. Jouduimme matkustamaan roskisten joukossa onneksi ne olivat kaikki tyhjiä. XD Merimaisemat olivat upeita ja kuvia tuli otettua paljon. Matka Vässarölle kesti 20 minuuttia, koska ilma oli upea. Saarella vastassamme oli traktori ja kävelimme leiripaikallemme Magnuksen johdolla. Leirissä aloimme pystyttää telttoja, jokainen ryhmä pystytti oman telttansa, pystytimme myös katoksen pöydän päälle jonka avulla nuorempi tarpojaryhmä opetteli solmuja. Tulimme päivälliselle ruokailupussien kanssa mikä oli turhaa, koska paikassa oli omat astiat ja ruoka oli valmiiksi katettu pöytään! :o Ruuan jälkeen Niina, Eeva, Suvi ja Merituulia haravoivat leiriä ja Oona, Ronja ja Eeva pelasivat mölkkyä, muut vain istuivat tuoleilla. Ilma oli kaunis ja lämmin.
Meidän leirimme
Katoksen kokoamista
Katoksen kokoamista (kosinta XD)